Regulamin sklepu internetowego
- 1 POSTANOWIENIA WSTĘPNE
- Sklep internetowy stacjenaprawyrowerow.pl prowadzony jest przez DIAC Sp z o.o. ul. Lipowa 22 44-207 Rybnik NIP: 642 319 61 14
- Niniejszy regulamin stanowi zasady zawierania umów sprzedaży zawieranych na odległość za pośrednictwem Sklepu.
- 2 DEFINICJE
- Konsument – Użytkownik będący osobą fizyczną dokonującą z Przedsiębiorcą w ramach sklepu stacjenaprawyrowerow.pl czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą
- Przedsiębiorca – DIAC Sp z o.o. ul. Lipowa 22 44-207 Rybnik NIP: 642 319 61 14
- Użytkownik – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
- Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Przedsiębiorcę pod adresem stacjenaprawyrowerow.pl
- 3 KONTAKT
- Adres przedsiębiorstwa: DIAC Sp z o.o. ul. Lipowa 22 44-207 Rybnik NIP: 642 319 61 14
- Adres poczty elektronicznej: sklep@stacjenaprawyrowerow.pl
- Numer telefonu: 607 233 855
- Konsument może porozumieć się z Przedsiębiorcą za pośrednictwem adresów i danych podanych w niniejszym paragrafie.
- 4 INFORMACJE WSTĘPNE
- Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto (zawierają podatek VAT).
- Na ostateczna cenę zamówienia składa się cena za towar oraz koszt dostawy wskazane na stronie internetowej Sklepu.
- 5 WYKONANIE UMOWY SPRZEDAŻY
- Użytkownik powinien zapłacić Przedsiębiorcy za zakupiony towar w terminie 14 dni.
- Użytkownik może skorzystać m.in. z następujących form płatności:
- karta płatnicza / kredytowa
- przelew bankowy
- Szczegółowe informacje dotyczące akceptowanych metod płatności znajdują się na stronie internetowej Sklepu.
- Towar zostanie wysłany przez Przedsiębiorcę w terminie wskazanym w opisie towaru, w sposób wybrany przez Konsumenta podczas składania zamówienia.
- Dostawa towaru odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
- Termin realizacji zamówienia wynosi od 7 do 21 dni roboczych.
- 6 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
- Konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym Konsument wszedł w posiadanie zamówionego w Sklepie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie zamówionego w Sklepie towaru.
- Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, Konsument musi poinformować Przedsiębiorcę o swojej decyzji o odstąpieniu od umowy w drodze jednoznacznego, pisemnego oświadczenia – korzystając z danych Przedsiębiorcy podanych w niniejszym regulaminie.
- Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy zamieszczonego na końcu niniejszego regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
- Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
- Skutki odstąpienia od umowy:
- w przypadku odstąpienia od umowy Przedsiębiorca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem: dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Przedsiębiorcę w Sklepie), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Przedsiębiorca został poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy;
- zwrotu płatności Przedsiębiorca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem;
- Przedsiębiorca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania nieuszkodzonego towaru lub do czasu skutecznego dostarczenia mu jednoznacznego dowodu jego odesłania w formie identycznej względem wysłanej przez Przedsiębiorcę, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej;
- Konsument powinien odesłać towar na adres Przedsiębiorcy podany w niniejszym regulaminie niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Przedsiębiorcę o odstąpieniu od umowy. Termin zostanie zachowany, jeżeli Konsument odeśle towar przed upływem terminu 14 dni;
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy;
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
- W przypadku gdy ze względu na swój charakter rzeczy nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą informacja o tym, a także o kosztach zwrotu rzeczy, będzie się znajdować w opisie rzeczy w Sklepie.
- 7 REKLAMACJA i GWARANCJA
- Przedsiębiorca jest zobowiązany do dostarczenia rzeczy wolnej od wad.
- W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Przedsiębiorcy towaru Konsument ma prawo do reklamacji w oparciu o rękojmię, zarówno fizyczną jak i prawną, uregulowaną przepisami kodeksu cywilnego (Art. 556 Ustawa z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny)
- Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym regulaminie adresy poczty elektronicznej lub tradycyjnej Przedsiębiorcy.
- Wymaga się aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, datę jej wystąpienia, dane Konsumenta składającego reklamację oraz żądanie Konsumenta w związku z wadą towaru, wraz z umocowaniem prawnym niniejszego żądania.
- Przedsiębiorca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego Konsumenta w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie uważa się, że żądanie Konsumenta uznał za uzasadnione.
- Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
- W przypadku gdy na produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte w opisie produktu w Sklepie.
- 8 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI i DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
- Konsument ma możliwość skorzystania m.in. z:
- mediacji prowadzonej przez Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej.
- pomocy stałych polubownych sądów konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej
- 9 DANE OSOBOWE
- Użytkownik dokonując zakupów w Sklepie dobrowolnie podaje swoje dane, które są konieczne dla zrealizowania zamówienia i będą w tym celu przetwarzane przez Przedsiębiorcę.
- Użytkownik ma prawo wglądu do dotyczących go danych osobowych i żądania poprawienia ich.
- Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorca.
- Przedsiębiorca może wykorzystywać wyżej wymienione dane osobowe do celów marketingowych oraz promocyjnych własnych jak i osób trzecich.
- 10 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
- W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa wspólnoty europejskiej oraz prawa polskiego, w szczególności: ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r., ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz ustawa kodeks postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
- Umowa sprzedaży zawierana w oparciu o niniejszy regulamin dotyczy konkretnego zamówienia i jest zawierana w celu realizacji jednorazowego zamówienia. Każde zamówienie wymaga osobnej akceptacji regulaminu.
- Sklep nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie szkody spowodowane niewłaściwym użytkowaniem Towaru.
Dane Konsumenta:
Imię i Nazwisko
Adres wraz z kodem pocztowym
Telefon
Adres poczty elektronicznej
OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ
Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r. poz. 827) odstępuję od umowy nr … zawartej dnia ……………….. dotyczącej zakupu towaru …………………………………………… w sklepie internetowym [nazwasklepu] prowadzonym przez DIAC Sp z o.o. ul. Lipowa 22 44-207 Rybnik NIP: 642 319 61 14
…………………………
podpis konsumenta