Regulamin sklepu internetowego 

  • 1 POSTANOWIENIA WSTĘPNE
  1. Sklep internetowy stacjenaprawyrowerow.pl prowadzony jest przez DIAC Sp z o.o. ul. Lipowa 22 44-207 Rybnik NIP: 642 319 61 14
  2. Niniejszy regulamin stanowi zasady zawierania umów sprzedaży zawieranych na odległość za pośrednictwem Sklepu.
  • 2 DEFINICJE
  1. Konsument – Użytkownik będący osobą fizyczną dokonującą z Przedsiębiorcą w ramach sklepu stacjenaprawyrowerow.pl czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jego działalnością gospodarczą
  2. Przedsiębiorca – DIAC Sp z o.o. ul. Lipowa 22 44-207 Rybnik NIP: 642 319 61 14
  3. Użytkownik – każdy podmiot dokonujący zakupów za pośrednictwem Sklepu.
  4. Sklep – sklep internetowy prowadzony przez Przedsiębiorcę pod adresem stacjenaprawyrowerow.pl
  • 3 KONTAKT
  1. Adres przedsiębiorstwa: DIAC Sp z o.o. ul. Lipowa 22 44-207 Rybnik NIP: 642 319 61 14
  2. Adres poczty elektronicznej: sklep@stacjenaprawyrowerow.pl
  3. Numer telefonu: 607 233 855
  4. Konsument może porozumieć się z Przedsiębiorcą za pośrednictwem adresów i danych podanych w niniejszym paragrafie.
  • 4 INFORMACJE WSTĘPNE
  1. Ceny podane w Sklepie są podane w polskich złotych i są cenami brutto  (zawierają podatek VAT).
  2. Na ostateczna cenę zamówienia składa się cena za towar oraz koszt dostawy wskazane na stronie internetowej Sklepu.
  • 5 WYKONANIE UMOWY SPRZEDAŻY
  1. Użytkownik powinien zapłacić Przedsiębiorcy za zakupiony towar w terminie 14 dni.
  2. Użytkownik może skorzystać m.in. z następujących form płatności:
    1. karta płatnicza / kredytowa
    2. przelew bankowy
  3. Szczegółowe informacje dotyczące akceptowanych metod płatności znajdują się na stronie internetowej Sklepu.
  4. Towar zostanie wysłany przez Przedsiębiorcę w terminie wskazanym  w opisie towaru, w sposób wybrany przez Konsumenta podczas składania zamówienia.
  5. Dostawa towaru odbywa się wyłącznie na terenie Polski.
  6. Termin realizacji zamówienia wynosi od 7 do 21 dni roboczych.
  • 6 PRAWO ODSTĄPIENIA OD UMOWY
  1. Konsument ma prawo odstąpić od umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym Konsument wszedł w posiadanie zamówionego w Sklepie towaru lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Konsumenta weszła w posiadanie zamówionego w Sklepie towaru.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy,  Konsument musi poinformować Przedsiębiorcę o swojej decyzji o odstąpieniu od  umowy w drodze jednoznacznego, pisemnego oświadczenia – korzystając z danych Przedsiębiorcy podanych w niniejszym regulaminie.
  4. Konsument może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy zamieszczonego na końcu niniejszego regulaminu, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby Konsument wysłał informację dotyczącą wykonania przysługującego prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  6. Skutki odstąpienia od umowy:
  7. w przypadku odstąpienia od umowy Przedsiębiorca zwraca Konsumentowi wszystkie otrzymane od Konsumenta płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem: dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Przedsiębiorcę w Sklepie), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Przedsiębiorca został  poinformowany o decyzji Konsumenta o wykonaniu prawa odstąpienia od umowy;
  8. zwrotu płatności Przedsiębiorca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Konsument nie poniesie żadnych opłat w związku z tym zwrotem;
  9. Przedsiębiorca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania nieuszkodzonego towaru lub do czasu skutecznego dostarczenia mu jednoznacznego dowodu jego odesłania w formie identycznej względem wysłanej przez Przedsiębiorcę, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej;
  10. Konsument powinien odesłać towar na adres Przedsiębiorcy podany w niniejszym regulaminie niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Przedsiębiorcę  o odstąpieniu od umowy. Termin zostanie zachowany, jeżeli Konsument odeśle towar przed upływem terminu 14 dni;
  11. Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy;
  12. Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości rzeczy wynikające z korzystania z niej w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.
  13. W przypadku gdy ze względu na swój charakter rzeczy nie mogą zostać w zwykłym trybie odesłane pocztą informacja o tym, a także o kosztach zwrotu rzeczy, będzie się znajdować w opisie rzeczy w Sklepie.
  • 7 REKLAMACJA i GWARANCJA
  1. Przedsiębiorca jest zobowiązany do dostarczenia rzeczy wolnej od wad.
  2. W przypadku wystąpienia wady zakupionego u Przedsiębiorcy towaru Konsument ma prawo do reklamacji w oparciu o rękojmię, zarówno fizyczną jak i prawną, uregulowaną przepisami kodeksu cywilnego (Art. 556 Ustawa z dnia 23.04.1964 r. Kodeks cywilny)
  3. Reklamację należy zgłosić pisemnie lub drogą elektroniczną na podane w niniejszym regulaminie adresy poczty elektronicznej lub tradycyjnej Przedsiębiorcy.
  4. Wymaga się aby w reklamacji zawrzeć m.in. zwięzły opis wady, datę jej wystąpienia, dane Konsumenta składającego reklamację oraz żądanie Konsumenta w związku z wadą towaru, wraz z umocowaniem prawnym niniejszego żądania.
  5. Przedsiębiorca ustosunkuje się do żądania reklamacyjnego Konsumenta w terminie 14 dni, a jeśli nie zrobi tego w tym terminie uważa się, że żądanie Konsumenta uznał za uzasadnione.
  6. Towary odsyłane w ramach procedury reklamacyjnej należy wysyłać na adres podany w § 3 niniejszego Regulaminu.
  7. W przypadku gdy na produkt została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte w opisie produktu w Sklepie.
  • 8 POZASĄDOWE SPOSOBY ROZPATRYWANIA REKLAMACJI i DOCHODZENIA ROSZCZEŃ
  1. Konsument ma możliwość skorzystania m.in. z:
  2. mediacji prowadzonej przez Wojewódzkie Inspektoraty Inspekcji Handlowej.
  3. pomocy stałych polubownych sądów konsumenckich działających przy Wojewódzkich Inspektoratach Inspekcji Handlowej
  • 9 DANE OSOBOWE
  1. Użytkownik dokonując zakupów w Sklepie dobrowolnie podaje swoje dane, które są konieczne dla zrealizowania zamówienia i będą w tym celu przetwarzane przez Przedsiębiorcę.
  2. Użytkownik ma prawo wglądu do dotyczących go danych osobowych i żądania poprawienia ich.
  3. Administratorem danych osobowych jest Przedsiębiorca.
  4. Przedsiębiorca może wykorzystywać wyżej wymienione dane osobowe do celów marketingowych oraz promocyjnych własnych jak i osób trzecich.
  • 10 POSTANOWIENIA KOŃCOWE
  1. W kwestiach nieuregulowanych w niniejszym regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa wspólnoty europejskiej oraz prawa polskiego, w szczególności:  ustawa o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r., ustawa kodeks cywilny z dnia 23 kwietnia 1964 r. oraz ustawa kodeks postępowania cywilnego z dnia 17 listopada 1964 r.
  2. Umowa sprzedaży zawierana w oparciu o niniejszy regulamin dotyczy konkretnego zamówienia i jest zawierana w celu realizacji jednorazowego zamówienia. Każde zamówienie wymaga osobnej akceptacji regulaminu.
  3. Sklep nie ponosi odpowiedzialności za wszelkie szkody spowodowane niewłaściwym użytkowaniem Towaru.

Dane Konsumenta:

Imię i Nazwisko

Adres wraz z kodem pocztowym

Telefon

Adres poczty elektronicznej

OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ

Oświadczam, że zgodnie z art. 27 ustawy z dnia 30 maja 2014 r. o prawach konsumenta (Dz. U. 2014 r. poz. 827) odstępuję od umowy nr … zawartej dnia ……………….. dotyczącej zakupu towaru …………………………………………… w sklepie internetowym [nazwasklepu] prowadzonym przez DIAC Sp z o.o. ul. Lipowa 22 44-207 Rybnik NIP: 642 319 61 14

…………………………
podpis konsumenta